UTEK 2024 Kapanış Bildirgesi

XIV. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ

31 Ekim-02 KASIM 2024

 

BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ, BURSA

KAPANIŞ BİLDİRGESİ

 

31 Ekim-02 Kasım 2024 tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz XIV. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin ev sahipliğinde Tıp Eğitimini Geliştirme Derneği, Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği ve Türk Tıp Eğitimi Derneği’nin iş birliği ile düzenlenmiştir. Kongreye farklı üniversitelerden tıp fakültesi dekan ve dekan yardımcıları, öğretim elemanları, tıp fakültesi öğrencileri ve diğer konuklar olmak üzere 200’den fazla kişi katılmıştır. Öncelikle organizasyonu üstlenen Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı ve her aşamada büyük katkı sunan ve bizleri kusursuz ağırlayan yerel düzenleme kurulu ve Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri olmak üzere emeği geçen herkese ve tüm katılımcılara teşekkür ederiz. Türk Tıp Eğitimi Derneği ve Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğine iş birlikleri için teşekkür ederiz. Kongremize temsilci göndererek katkıda bulunan Türkiye Acil Tıp Derneği, Halk Sağlığı Uzmanları Derneği, Türkiye Aile Hekimleri Uzmanlık Derneği , Türk Cerrahi Derneği , Türk İç Hastalıkları Uzmanlık Derneği , Türk Jinekoloji ve Obstetrik Derneği, Türkiye Milli Pediatri Derneği, Türkiye Psikiyatri Derneği Ayrıca kongremize sponsor olarak destek  veren KEYPS, BERTAŞ, GEMİNİ firmalarımıza  katılım ve mali desteklerinden  ötürü, kongre çantalarının içerikleriyle birlikte tedarik edilmesini sağladığı ve tüm katılımcılarımıza ücretsiz gala yemeği sunduğu için katkılarından ötürü Bursa Büyükşehir Belediyesine teşekkür ederiz. Ayrıca, bu yıl 50. Kuruluş yıldönümünü kutlayan, ülkemizin güzide yüksek öğrenim kurumlarından olan Bursa Uludağ Üniversitesi’ne başarılarının katlanarak arttığı nice elli yıllar dileriz.

Kongrede, 4 panel, 1 konferans, 2 oturum ve 11 paralel sözel bildiri oturumu gerçekleştirilmiştir. Toplam 26 konuşmacı panel, konferans ve oturumlarda yer almıştır. Panel ve konferanslarda 6 oturum başkanı, sözlü bildiri oturumlarında ise 11 oturum başkanı görev almıştır.

Kongremize kabul edilen 67 bildiri sözlü olarak sunulmuştur. Kongrede tıp eğitimi alanında kuramsal tartışma ve uygulamaların çalışıldığı standardize hasta eğitici eğitimi ve yapay zeka ile senaryo geliştirilmesine yönelik 2 adet kurs düzenlenmiştir.

Kongremizin açılış konferansında TEPDAD Başkanı Dr. İskender SAYEK, meslekler arası iş birliğini destekleyen eğitim programları hakkında bir konuşma yapmış, bu konuda ülkemizde gelişime açık alanları ve konunun öncelikli ele alınması gereken uygulamalar arasında yer alması gerektiğini vurgulamıştır. Dr. İskender SAYEK moderatörlüğünde yürütülen ilk panelde Dr. Erol Gürpınar, Dr. Şükrü Erhan Bağcı, Dr. Arzu Ruacan ve Dr. Dilek Kitapçıoğlu kendi fakültelerindeki intörn hekimlik dönemi eğitim programlarını sunmuşlar ve sunumlar üzerinden intörn hekimlik döneminin nasıl yapılandırılması gerektiği katılımcılar tarafından tartışılmıştır.

Kongrenin ikinci günü sabah Dr. Levent Altıntaş moderatörlüğünde gerçekleştirilen ikinci panelde ülkemizde tıp eğitimi alanında lisans üstü eğitim veren Tıp Eğitimi Anabilim Dallarının başkanları lisansüstü eğitim programlarının mevcut durumu, gelişime açık alanlar, kalite güvence sistemi ile iletilişim ve iş birliğini geliştirme olasılıkları üzerinde tartışmışlardır.  Bu oturumu takiben ülkemizde tıp eğitimi alanında büyük katkıları bulunan değerli hocamız Dr. Berna Musal’a derneğimiz tarafından bir şükran plaketi sunulmuştur. Aynı gün sabah Dr. Ayhan Çalışkan moderatörlüğünde gerçekleştirilen 3. Panelde, Dr. Haldun Akoğlu Dr. Alper Bayazıt ve Dr. Burak Aydın: yapay zekanın sağlık hizmet sunumunda kullanımı ve tıp eğitimine yansımaları konusunda sunumlar yapmış, sunumlar sonrası yapay zekanın kullanımı çok boyutlu olarak katılımcılar ve panelistler tarafından tartışılmıştır.

Kongrenin ikinci günü öğleden sonra Dr. Züleyha Alper ve Dr. Özlem Coşkun moderatörlüğünde gerçekleştirilen çalıştayda intörn hekimlik dönemi eğitim programları, bu programlarda yer alan 8 branş için ayrı ayrı olmak üzere sekiz masada tartışılmış, programın güçlü ve gelişime açık yönleri ile sorunlar tartışılmış ve çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. Çalıştaydan elde edilen sonuçlar Kongrenin 3. Günü sabah oturumda her masanın seçtiği temsilciler tarafından sunulmuş ve büyük grupta tartışmaya açılmıştır. Elde edilen ilk sonuçların derlenerek Tıp Eğitimi Dünyası Dergisinde yayınlanması, çalışma grupları oluşturulması ve standart bir tema üzerinden elde edilecek sonuçların Tıp Eğitimi Dünyası Dergisinde bir özel sayıda yayınlanması planlanmıştır.

Kongrenin 3. Günü öğleden sonra yapılan Dr. Erbuğ Keskin moderatörlüğünde gerçekleştirilen kapanış oturumunda farklı tıp fakültelerinden öğrenciler bir yıl boyunca üzerinde çalıştıkları öğrenciler arasında teknoloji odaklı ders çalışma biçimleri ve mobbing konularında elde ettikleri verileri katılımcılarla paylaşmış ve bu veriler ışığında tartışmalar gerçekleştirilmiştir.

Kongrenin kapanış oturumunda kapanış bildirgesi okunmuş ve kongre başkanları tarafından sözel bildiri ödülleri takdim edilmiştir.

Saygılarımızla.

  1. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Düzenleme Kurulu